Všeobecné obchodní podmínky pro nákup zboží na prodejnách
společnosti BENEA s.r.o.
- Údaje o prodávajícím:
BENEA s.r.o.
identifikační číslo: 499 68 076
daňové identifikační číslo: CZ49968076
se sídlem Křižíkova 1529, 256 01 Benešov
zapsaný v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, sp. zn. C 32987 (dále jen „prodávající“)
- Obecná ustanovení
1.1. Tyto VOP jsou nedílnou součástí kupních smluv uzavřených mezi prodávajícím a maloobchodním zákazníkem (koncovým spotřebitelem) i dodatků k nim a platí i pro kupní smlouvy vzniklé poskytnutím požadovaného plnění prodávajícím na základě přijaté objednávky kupujícího.
1.2. Tyto VOP upravují práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího při prodeji (dodávkách zboží a služeb) ze sortimentu společnosti BENEA s. r. o. maloobchodnímu zákazníkovi.
1.3. Informace o sortimentu zboží prodávajícího lze zjistit v jeho provozovnách a také na webových stránkách www.benea.cz.
1.4. Prodávající si vyhrazuje právo měnit, upravovat či doplňovat znění těchto VOP dle potřeby, bez souhlasu zákazníka v maloobchodním prodeji.
1.5. Veškeré vztahy mezi společností BENEA s. r. o. a zákazníkem, které nejsou těmito VOP upraveny, se řídí příslušnými ustanoveními zák. č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku (dále jen „občanský zákoník“).
1.6. Kupní smlouva vzniká projevem souhlasu kupujícího. Za projev souhlasu se považuje ústní, telefonické, písemné nebo elektronické sdělení přijetí nabídky prodávajícího.
1.7. Přijetím ústního, telefonického, písemného, elektronického požadavku či objednávky prodávajícím se rozumí akceptace těchto všeobecných obchodních podmínek ze strany kupujícího.
1.8. Pro účely případné či nezbytné obchodní korespondence mezi stranami je přípustná elektronická forma komunikace.
1.9. Prodávající přijímá objednávky ze strany kupujícího následujícími způsoby:
- prostřednictvím e-mailu,
- osobně v provozovně prodávajícího.
1.10. Telefonické objednávky nejsou přípustné z důvodu minimalizace chyb a zajištění vysokého standardu při uspokojování objednávek. Případné jiné způsoby objednávání jsou předmětem individuální dohody u konkrétního obchodního případu mezi kupujícím a prodávajícím, přičemž prodávající rozhoduje o tom, zda navržený způsob objednávání bude akceptovat nebo nikoliv. V případě individuální dohody (sjednání jiného způsobu objednávky, než jsou standardní způsoby uvedené výše) bere kupující na vědomí, že prodávající nenese zodpovědnost za přesnou specifikaci objednávky a kupující je povinen za dodané zboží zaplatit.
- Všeobecné dodací podmínky
3.1. Místem dodání/určení/odběru zboží je vždy provozovna prodávajícího, viz přehled provozoven uvedených na webu prodávajícího www.benea.cz. Přepravu smluveného zboží do místa dodání/určení zajišťuje prodávající.
3.2. Prodávající je povinen smluvené zboží zabalit tak, aby obal vyhovoval povaze zboží a způsobu přepravy, a opatřit pro přepravu způsobem obvyklým u tohoto zboží.
3.3. Při maloobchodním prodeji koncovému spotřebiteli musí dodávka zboží obsahovat:
- smluvené zboží,
- pokud ke zboží náleží či zboží obsahuje – originální obal, návod k obsluze / uživatelský manuál v českém jazyce,
- pokladní doklad (paragon), případně také stvrzenku o bezhotovostní (elektronické) úhradě kartou.
- Cena a platební podmínky při maloobchodním prodeji koncovému spotřebiteli
4.1. Cena zboží se řídí platným maloobchodním ceníkem, označení zboží cenovkou se řídí obecně platnými právními předpisy, především §13 Zákona o cenách č.526/1990 ve znění pozdějších předpisů.
4.2. Na prodávané zboží mohou být uplatněny různé druhy slev, především:
- sleva vyplývající z časově omezeného zařazení zboží do akčního sortimentu,
- doprodejová sleva v určené době před koncem prodejní doby, pokud z charakteru zboží vyplývá jeho další omezená prodejnost
- sleva poskytnutá na zboží se zhoršenými estetickými vlastnostmi, které však nemají vliv na kvalitu zboží,
- sleva vyplývající z členství kupujícího ve výběrové skupině v mobilní aplikaci Moje BENEA.
4.3. Poskytnutí všech slev z prodejní ceny, jakož i zařazení kupujícího do výběrové skupiny v aplikaci Moje BENEA, je výhradně v pravomoci prodávajícího a řídí se jeho interními pravidly, která vyplývají z obchodních zájmů a marketingové strategie prodávajícího vůči jednotlivým cílovým skupinám zákazníků. Na poskytnutí jakékoliv slevy nemůže kupující uplatnit jakýkoliv nárok.
4.4. Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.
4.5. Cenu zboží kupující uhradí prodávajícímu v hotovosti nebo bezhotovostně platební kartou v provozovně prodávajícího.
4.6. Kupní cena je splatná při převzetí zboží, a to hotovostní úhradou nebo provedením bezhotovostní platby.
4.7. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet poskytovatele služeb bezhotovostního platebního styku prodávajícímu.
4.8. V případě zakázkové výroby, úpravy zboží na zakázku, objednávky na zakázku (objednávky zboží, které není součástí standardního skladového sortimentu) nebo objednávky v množství, které by bylo jinak neprodejné, je prodávající oprávněn požadovat zaplacení zálohy nebo celé kupní ceny předem.
4.9. Standardním dokladem o provedené platbě je pokladní doklad (paragon), tj. zjednodušený daňový doklad dle § 30 zák. o DPH, předpis 235/2004 Sb.
- Dodání zboží a nabytí vlastnického práva při maloobchodním prodeji koncovému spotřebiteli
5.1. K převodu vlastnického práva ke smluvenému zboží dochází zaplacením kupní ceny a k přechodu nebezpečí jeho ztráty, poškození a zničení dochází převzetím smluveného zboží kupujícím.
5.2. Nebezpečí škody na předmětu plnění přechází na kupujícího v době, kdy předmět plnění převezme od prodávajícího, nebo jestliže tak neučiní včas, v době, kdy mu prodávající umožní nakládat s předmětem plnění, a kupující poruší smlouvu tím, že předmět plnění nepřevezme.
- Výměna a vracení zboží
6.1. Kupujícímu nevzniká nárok na vrácení nebo výměnu zakoupeného zboží – toto neplatí pro uznané reklamace řešené vrácením nebo výměnou vadného zboží.
6.2. Pokud má kupující, při maloobchodním prodeji, zájem o vrácení zakoupeného zboží, může mu být prodávajícím nabídnuta možnost vrácení zboží výměnou za jiné zboží stejné nebo vyšší hodnoty, s doplacením případného rozdílu kupujícím. V případě výměny zboží kupujícímu v nižší hodnotě, než je vracené zboží, rozdíl hodnoty se kupujícímu prodávajícím nevrací. Tento způsob lze uplatnit pouze do 7 dnů od zakoupení zboží nebo před uplynutím doby trvanlivosti zboží, je-li kratší.
6.3. O možnosti výměny nebo vrácení zboží rozhoduje vždy prodávající na základě povahy a stavu vraceného zboží a sortimentu dané provozovny.
6.4. K výměně nebo vrácení zboží lze přijmout pouze zboží které nebylo objednáno, vyrobeno nebo upraveno na zakázku, nepoužité, nepoškozené, v původním stavu a kompletní vč. všech součástí, příslušenství a originálních obalů.
- Záruční lhůta
7.1 Záruční lhůta při maloobchodním prodeji zboží koncovému spotřebiteli činí 24 měsíců od data převzetí zboží. To neplatí u zboží, na němž je vyznačena doba minimální trvanlivosti, datum spotřeby, nebo jiná forma informace obdobného významu. Tato informace může být vyznačena i na daňovém dokladu vystaveném k objednávce.
7.2. Kupující svá práva z vadného plnění uplatní bez zbytečného odkladu poté, kdy zjistí, že na zboží je vada. Prodávající neodpovídá za zvětšení rozsahu poškození, pokud kupující zboží užívá, ačkoliv o vadě ví. Uplatní-li kupující vůči prodávajícímu vadu oprávněně, neběží lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění po dobu, po kterou je zboží v opravě a kupující je nemůže užívat.
7.3. Kupující bere na vědomí, že v případě výměny zboží v rámci vyřízení reklamace neběží nová lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění. Lhůta skončí 24 měsíců od první koupě původního zboží, případně překročením data minimální trvanlivosti. Výměnou se tedy jedná pouze o pokračování běžící původní lhůty pro uplatnění práv z vadného zboží.
7.4. Lhůtu k uplatnění práv z vad nelze považovat za stanovení životnosti zboží, ta se liší s ohledem na vlastnosti výrobku, míru a úroveň předepsané údržby a správnost a intenzitu užívání nebo dohodu mezi kupujícím a prodávajícím.
- Reklamace
8.1. Práva kupujícího z vadného plnění (dále jen “reklamace“) musí být vždy uplatněna v souladu s těmito VOP. Záležitosti těmito VOP neupravené se řídí právním řádem České republiky.
8.2. Prodávající neodpovídá za vady v těchto případech:
- je-li vada je na věci v době převzetí a pro takovou vadu je sjednána sleva z kupní ceny,
- vada vznikla na věci opotřebením způsobeným obvyklým užíváním, nebo vyplývá-li to z povahy věci (např. uplynutím životnosti),
- je způsobena kupujícím a vznikla nesprávným užíváním, skladováním, neodborným zásahem kupujícího či mechanickým poškozením, nedodržováním podmínek pro provoz stanovených v návodu k používání a poškození vzniklé přiměřeným opotřebením,
- vada vznikla v důsledku vnější události mimo vliv prodávajícího (živelné pohromy apod.)
8.3. Kupující má právo uplatnit reklamaci u prodávajícího, v kterékoliv jeho provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží.
8.4. Kupující je povinen prokázat, že mu náleží právo uplatnit reklamaci, zejména doložit datum koupě, a to předložením prodejního dokladu Kupující není oprávněn uplatnit reklamaci na vadu, která byla vytýkána již v minulosti, pokud na ni byla poskytnuta přiměřená sleva z kupní ceny.
8.5. Pokud kupující zasílá zboží, na něž uplatňuje reklamaci, prostřednictvím přepravní společnosti, zodpovídá za řádné zabalení zboží do původního obalu nebo jiného vyhovujícího přepravního obalu. Za případné poškození zboží během přepravy nenese prodávající odpovědnost. V případě uznané reklamace hradí náklady na dopravu zboží zaslaného k reklamaci prodávající, v případě zamítnuté reklamace kupující.
8.6. Prodávající je povinen o přijetí nebo nepřijetí reklamace rozhodnout ihned, ve složitějších případech do tří pracovních dnů. Prodávající je povinen vydat kupujícímu písemné potvrzení – Reklamační protokol, ve kterém uvede datum a místo uplatnění reklamace, charakteristiku vytýkané vady a způsob, jakým bude kupující informován o jejím vyřízení (telefonicky nebo e-mailem).
8.7. Reklamace musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Způsob vyřízení reklamace a dobu jejího trvání je prodávající povinen kupujícímu písemně (e-mailem) potvrdit.
8.8. Kupující je povinen převzít si reklamované zboží do 30 dnů ode dne, kdy měla být reklamace nejpozději vyřízena, po této době je prodávající oprávněn účtovat si přiměřené skladné či zboží svépomocně prodat na účet kupujícího. O tomto postupu musí prodávající kupujícího předem upozornit.
- Rozhodné právo
9.1. Veškeré právní vztahy ze smluv, které se řídí těmito VOP nebo s těmito smlouvami souvisejí, se řídí hmotným právem České republiky, konkrétně Občanským zákoníkem, č. 89/2012 Sb., ve znění pozdějších změn a doplňků.
9.2. Ujednáním VOP v platném znění se řídí smluvní vztah pro celou dobu jeho trvání, případně i po jeho ukončení, a to až do úplného vypořádání všech práv a nároků z něho plynoucích.
- Obchodní tajemství
10.1. Veškeré konkurenčně významné, určitelné, ocenitelné a v příslušných obchodních kruzích běžně nedostupné skutečnosti, které souvisejí se společností prodávajícího a dále všechny údaje jako obchodní tajemství výslovně označené, smlouva a skutečnosti v ní obsažené, včetně informací, které si v rámci jednání obě smluvní strany v souvislosti s jejím uzavřením poskytly, jsou předmětem obchodního tajemství a jejich zpřístupnění třetím osobám je možné pouze s výslovným písemným souhlasem druhé smluvní strany.
- Jednání smluvních stran a forma právních úkonů
11.1. Smluvní strany jsou oprávněny jednat v případě, že se jedná o:
- fyzickou osobu buď osobně, nebo zmocněncem na základě písemné plné moci,
- právnickou osobu statutárním orgánem, zaměstnancem oprávněným jednat v rozsahu svého zákonného zmocnění nebo zmocněncem na základě písemné plné moci; je-li statutárním orgánem právnické osoby jiná právnická osoba, je tato oprávněna jednat pouze svým statutárním orgánem nebo zmocněncem na základě plné moci.
11.2. Právní úkony jsou činěny zásadně písemně, přičemž za písemnou formu se pro účely těchto VOP, není-li v nich výslovně stanoveno jinak, považuje také emailová komunikace.
11.3. Smluvní strany se dohodly, že doručování písemností jedné strany je účinné dnem jejich doručení druhé smluvní straně nebo domněnkou dojití dle § 573 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
- Změna VOP
12.1. Učiněním objednávky se předpokládá, že se kupující seznámil s těmito VOP, všechny jejich ustanovení považuje za srozumitelné, byly mu dostatečně vysvětleny a neodchylují se závažně a bez zvláštního důvodu od obvyklých podmínek ujednávaných v obdobných případech. Strany tímto výslovně vylučují využití § 1799 a/nebo § 1800 občanského zákoníku.
12.2. Prodávající si vyhrazuje právo tyto VOP v přiměřeném rozsahu změnit. Tato změna bude oznámena zveřejněním na webových stránkách prodávajícího www.benea.cz.
- Platnost VOP
13.1. Tyto VOP nabývají účinnosti dne 1. 3. 2025.
Kontakty
BENEA s. r. o.
Křižíkova 1529, 256 01 Benešov
Recepce: +420 317 763 541
Sekretariát: +420 317 763 545
E-mail: sekretariat@benea.cz
IČ: 49968076
DIČ: CZ49968076
Datová schránka: qe5q9m8
Web: www.benea.cz